‘The Tree of Life’ trailer!

Äntligen får vi oss ett saftigt smakprov av Terrence Malicks nya, efterlängtade mastodontprojekt – The Tree of Life, som har dragit ut på tiden ett bra tag nu men som ser ut att släppas på bio i maj 2011 – antagligen lagom för en galapremiär på Cannes. Och vad ska man säga?

Det verkar som att filmen kan bli precis hur bra som helst. Den andas poesin från The Thin Red Line och en extrem naturkraft och existentialitet (ursäkta pretentionerna). Brad Pitt, Sean Penn och Jessica Chastain spelar huvudrollerna i detta drama av episka mått, och jag vill vara där på premiären.

2 reaktioner till “‘The Tree of Life’ trailer!”

  1. Jag älskar Thin Red Line. Men hans pochahontasfilm hade jag inte mycket övers. Men jag håller med dig helt om trailern ovan. Och ja, samtidigt som allt känns extremt pretentiöst och skriker håll dig borta är det så jävla svårt för trailern är ju helt outstanding. Fan vad pepp jag vart nu!! Go Mallick!!

Kommentera