Oktober är en skräckmånad

halloween-banner-2015

Imorgon är det äntligen dags att skjuta av startskottet för den bästa tiden på året, nämligen halloweentemat. Det innebär skräckfilm och höstmys hela långa oktober.

1d44baf12a7b40c6c0649b3a6b12eb46

I år känner jag mig i extra bra form och siktar på att skriva om en hel del film utkommen framför allt före 70-talet. Jag siktar på att lyfta fram all den där skräcken som börjat glömmas bort av framför allt alla unga människor. Dom under typ 55 år. Michael Myers, Damien Thorn, Jigsaw, Freddy Krueger, och Annabelle i all ära, men det finns äldre skelett som rasslar.

Jag tänker i första hand inte på dom klassiska ikonerna Dracula, Frankenstein, The Mummy eller Wolf Man utan jag försöker även se bortom dem. Just nu är jag väldigt förälskad i häxor så det kommer säkerligen komma en del på det temat. Årets något höftande undertitel täcker nog det mesta jag kommer skriva om, även om det mest är en efterhandskonstruktion alltihop.

charlie-brown-2-800

Jag var väldigt bestämd på att skaffa mig en undertitel i år. Sju år av mer och mindre späckade halloweenteman gör att lite personlighet piffar upp. Vi får se hur många spadtag jag tar i dom gamla gravarna, men jag börjar gräva från och med imorgon. Hoppas du hakar på mitt dödgrävartåg.

halloween-banner-2016

One thought on “Oktober är en skräckmånad”

Kommentera

