Två veckors tema: Western

Från och med måndag siktar jag på att rulla teman på bloggen, i tvåveckorsetapper. Ta oktoberkonceptet med skräckinriktad film vidare över resten av året liksom. Teman är kul och skapar kontinuitet. En anledning god nog. 

Det kommer bli filmteman som behandlar en kategori inom filmhistorien lite extra. Det blir ganska halvslappt och rymmer ett inte så intensivt antal texter utan en dryg handfull, med överhängande fokus på äldre filmer jag inte redan sett inom området. En anledning att utforska dom filmer jag ännu inte sett.

Jag skulle tippa på uppåt sju filmrecensioner per tema, utspritt på två veckor i streck. Ibland kanske det skiter sig. Ibland kanske det blir mer än två veckor rentav. Detta inslag har jag sedan tänkt fortsätta med framöver om jag hinner med och löper parallellt med Twin Peaks-fokuset och dom mer spontana inläggen.

Först ut – westernfilm. Där min kärlek för film började som försjunken pojkvasker, börjar även detta försök till riktat filmskrivande, äntligen. Med start på måndag och fram till påskhelgens slut.

PS. Den som kan gissa filmen och scenen som temabilden nedan är hämtad ifrån förtjänar motsatsen till att doppas i tjära och rullas i hönsfjädrar.

Kommentera

