A new beginning starts now, med skräck hela oktober

FRIDAY THE 13TH A NEW BEGINNING 1

Efter en sommar av problem, depressioner och vårdkrångel är jag nu tillbaka i filmsmeten igen. Nu har vi massor av gråkyla, rusk och mörker framför oss och med den fyller jag traditionsenligt på med ny inspiration till den blogg jag haltat fram med i 4 år. Jag tänkte förvarna dig om den kommande skräckfilmsatsningen som börjar imorgon, men först vill jag göra någon slags tankeöppning inför framtiden…

Jag har hintat om ett namnbyte för min filmblogg sedan detta års början och nu ser det eventuellt nästan ut som att namnbytet kan bli av, förhoppningsvis, äntligen. Namnet blir som uttalat ”Absurd Cinema” och kommer vara en tydligare riktning för innehållet. En omstart med aningens mer fokus på dom filmer jag tycker förtjänar mer uppmärksamhet och som inspirerar mig personligen.

ff562f_3d13dc30b360430d8cedce9a992b5b28

Absurda, skruvade, egensinniga, utmanande, konstnärliga eller bara bra filmer varvas med en del kassa men omnämningsvärda sådana. Jag har en del planer på att temalägga det jag skriver om aningens mer för att skapa åtminstone fragment av kontinuitet i mitt opålitliga uppdaterande, samt skriva lite mindre men oftare.

Jag kommer inte utlova någon regelbundenhet då jag vid det här laget märkt att jag är oduglig på att hålla tider, scheman och mönster över tid. Därför hoppas jag istället ge ett intryck av att vad som helst kan dyka upp i framtiden, men riktningen kommer vara mer upplysande snarare än att skriva om det mest populära och vanligast förekommande.

I dagarna sitter jag och strukturerar den nya designen på bloggen och för framtiden har jag har några idéer om att kanske temaskriva lite mer om italienska kultregissörer som Mario Bava och Dario Argento samt nischa texterna till mer specifika saker än rena recensioner – då och då.

FT13th6_Still_6-509.tif

Mitt eviga mål om att hålla recensioner korta är min tydligaste målsättning (som den redan varit ett par år) eftersom det lär öka recensionsflödet. Det är dock lättare sagt än gjort men skam den som ger sig. Någonstans satsar jag även på att kunna blåsa liv i min lista över filmhistoriens vackraste kvinnor, som jag startade för över ett år sedan.

Nu i oktober kommer dock först och främst den traditionella halloweensatsningen, med skräck för hela slanten fram till november någon gång. Jag har betat av en hel del rysare senaste tiden för att få lite mer tid till att faktiskt skriva om dem också.

Höstblodet flödar mestadels, så jag hoppas att det ska märkas även i min blogg. Trevlig läsning från och med imorgon och trevlig skräckfilmshöst…

Jason-Lives-jason-voorhees-26521454-1366-768

8 thoughts on “A new beginning starts now, med skräck hela oktober”

  1. Håller med, härligt med oktoberfrosseriet!
    Kul att du är tillbaka i sfären! Vet hur det är när privata motgångar ställer till det…!
    Välkommen in i blogget igen!

    1. Trevligt! Problemet med kommenterandet verkar ha nystats upp nu som tur är. Domännamnet ska bytas, men tekniken kring det är så pass omständig att jag skjutit på det (i snart ett år komiskt nog), men jag ska byta till domännamnet absurdcinema.com så fort jag tagit tag i själva överföringen mellan domänbutiken och wordpress. Är sånt där drygt kodande kvar vad jag förstått det som.

Kommentera

