Filmåret 2013 i backspegeln (#16): Nedräkningen av 2013 års bästa filmer har börjat! Först ut, plats 51-71…

I-BackspegelnKick-Ass-2-2013-Images

Dags att summera filmåret som gått och varför inte göra det med en mastigt kvantitativ lista!

Dom sista dagarna av detta år kommer jag presentera min kompletta topplista över samtliga 71 filmer jag hittills sett från 2013. Jag har långt ifrån sett allt jag velat och hoppats, men trots det har jag sett förvånansvärt många bra och intressanta filmer – och för mig är ”intressant” detsamma som ”bra” även om inte alla håller med mig på den punkten.

Jag kommer presentera samtliga filmer i portioner för att lagom till invakandet av det nya året ha en komplett lista för beskådan här på bloggen. På varje film delar jag med mig av en jättekort recension som ”rättfärdigar” varför jag placerat den så fasligt högt, samt ett betyg inom parentes.

Följ nu denna länk för att se vilka 20 filmer som hamnade på plats 51-71! Med andra ord dom filmer du kanske inte behöver se från 2013 (fast där tog jag ändå i).

Här är dessutom schemat för presentationen av dom övriga 50 filmerna på listan som dyker upp i dagarna…

  • 1-10 publiceras här vid tolvslaget på nyårsafton!
  • 11-20 publiceras här 31 december!
  • 21-30 publiceras här 30 december!
  • 31-50 publiceras här 29 december!

Gott nytt år!

Kommentera

