Lyssna på podcasten ”Popkultur – film”!

DazedConfused_1

”The older you get, the more rules they are going to try and get you to follow. You just gotta keep on livin’, man. L-I-V-I-N.” – från Dazed and Confused (1993)

Populärkulturbloggen Popkultur har startat en filmpodcast och jag är en återkommande gäst i den!

Jag medverkar redan i premiäravsnittet och är du intresserad av film så föreslår jag att du är med som lyssnare redan från början! Filmnyheter och allmänt filmsnack varvas med huvudmomentet ”Filmcirkeln”, som i de inledande avsnitten kommer gå på temat ”skolfilmer”.

I första avsnittet snackar vi mer kring Richard Linklaters (Before Sunrise, Before Sunset, School of Rock) kultförklarade high school-fest, Dazed and Confused (1993) och dessutom hinner vi spana in sommarens superhjältefilmer litegrann! Bland annat berättar vi kort vad vi tyckte om ”biosommarens” första storfilm, Iron Man 3.

Podcasten heter Popkultur – film och går att finna på den här feeden, på iTunes och givetvis på bloggen Popkultur.nu.

Det var roligt att få ta min ”podcast-oskuld” och förhoppningsvis blir jag mer varm i kläderna framöver. Vågar ni lyssna även i fortsättningen så bugar jag och bockar åt ert omdöme! Nästa avsnitt kommer faktiskt redan ikväll och då pratar vi om en viss kvarsittningsfilm…

10 thoughts on “Lyssna på podcasten ”Popkultur – film”!”

  1. Vilken osedvanligt trevlig tajming med Breakfast Club. Såg om den häromdagen och har precis skrivit klart min text om filmen. Ska självklart lyssna på båda avsnitten, har tjongat ner den i Podcaster nu 🙂

    1. Ja, podcasts är något av ett missbruk om något relativt hälsosamt nu kan räknas som missbruk. Ibland kan det dock bli svårt ifall man vill lyssna på alla och tiden inte räcker till. 🙂 Kul att du tar dig tid att lyssna i alla fall! Hoppas det ger något.

Kommentera

