Oscarsglädje för Timefreak!

Vissa sitter och surar när de inte vinner oscarsstatyetten (*host*, George Clooney). Då är det kul att se människor som visar genuin, spontan glädje över att över huvud taget bli nominerade. Youtube-klippet på skaparna av kortfilmen Timefreak när de får reda på att de blivit oscarsnominerade är ingen nyhet vid det här laget, men trevligt att se och något som kan få oss alla som hoppas beträda porten mot Oscarsgalan att drömma lite till.

Framför allt blir man ju glad av att se det och det är en känsla som är fin att ta med sig till galan inatt.

5 thoughts on “Oscarsglädje för Timefreak!”

  1. Tack, det var trevligt och det tar jag med mig till Oscarsgalan i natt 😉 Har tyvärr inte röstat på den som bästa kortfilm, men inte har jag något emot om den skulle vinna.

    Förresten, jag har haft problem med att ladda sidan efter att den nya designen dök upp… Det tar lång tid, dyker upp att skript tar dig att ladda osv.

    1. Aj då. Jag har inte haft några problem själv på två datorer och mobil och har prövat Firefox och Explorer, men tar det tid kan det åtminstone delvis bero på att jag har prioriterat större bilder sedan bloggfönstret blev bredare. Är det fler sidor av liknande upplägg som brukar ta lång tid på samma sätt från din dator? Låter ju inte bra om det segar.

  2. Nej, det är bara din sida som plötsligt tar en evighet. Alltså, allt verkar vara laddat, men det liksom fryser under 15-20 sekunder och man kan inte göra något innan det plötsligt hoppar in på den länken man klickat på. Väldigt konstigt är det.

    Hmm, testade precis med IE och där funkar det bra, konstigt. Kör med Firefox 10. Verkar vara något som inte kör ihop med den helt enkelt. Nåja, det fixar sig säkert framöver 🙂

    Det ser iaf snyggt ut, bra jobbat !

      1. Konstigt ändå faktiskt. Jag har testat med Firefox både på min stationära och min sämre bärbara och där funkar det som det ska. Tar kanske 4 sekunder att komma in på huvudsidan men allt annat rullar på. Vete sjutton vad det kan vara men kanske ska begränsa antalet inlägg på huvudsidan till ett par mindre i alla fall. Verkar dock vara något annat som stör, om det nu kan vara något relaterat till din dator ändå?

        Kommer du ihåg så pröva gärna på någon annan dator du har tillgänglig för att se om det skiljer sig, men som sagt det låter ju inte bra om sidan fastnar så pass länge.

        Tack för kritiken och berömmet. Kände att jag ville utnyttja mer utrymme till bloggen på skärmen och nästa steg blir väl att få den lite mer personlig. 🙂

Kommentera

