Poster Art: Corruption (1968)

Den här b-filmens poster är minst sagt skum. Kan ni gissa vad det är för typ av film? Har förklaringen till filmens tagline något med 60-talets snäva jämställdhet på 60-talet att göra? Eller vad tusan menar dem – egentligen?

Svar: Thrillern Corruption, från 1968, handlar ”givetvis” om en kirurg som försöker återställa sin frus vanställda ansikte genom att mörda kvinnor och använda dem i återställandet. Såklart! Detta nämns dock inte särskilt tydligt i postern eller för att tala om i filmens titel, så jag får snarare vibben av att det är en drog-exploitation ”så påverkande att svagare liv som kvinnor inte bör se den!!!”.

Jaja, filmen fick nog sina tittare ändå en gång i tiden, men det är alltid intressant vilka reklammetoder som användes i den gamla klassiska myllan av b-karaktäriserade drive-in-filmer…

3 thoughts on “Poster Art: Corruption (1968)”

    1. Nej, det verkar ha hänt något mystiskt med min blogg genom wordpress, för kommentarerna var till min recension på All Good Things (2010), men hela det inlägget försvann men kommentarerna länkas till recensionen på Drive, som jag inte publicerat än. Mycket märkligt, men antingen lägger jag upp samma recension igen eller så får jag kontakta wordpress och se vad felet är.

Kommentera

