Scary Poster Art: 10 originella eller ovanliga posters

Jag gick igenom filmposters jag arkiverat på datorn och insåg att jag borde dela med mig flera av de snyggaste då de förtjänar att spridas vidare för allmän beskådan tack vare sin skönhet. Jag inleder med att publicera 10 stycken av de bästa, ovanliga och mest originella skräckfilmsposters jag kunde hitta denna gång. De får mig att vilja se om filmerna direkt enbart av posterns dragningskraft och då har de verkligen lyckats. Snygga som satan!


A Nightmare on Elm Street (1984)


Rosemary’s Baby (1968)


The House of 1000 Corpses (2003)


Halloween II (1981)


Maniac (1980)


The Cat o’ Nine Tails (1971)


Creepshow (1982)


An American Werewolf in London (1982)


Scream (1995)


Dark Woods (2010)

Kommentera

