Fredrik Strage om Banksy och halloween-tips

Fredrik Strage på Nyhetsmorgon pratade om dokumentären som följer en fransk dokumentärfilmare som följer street art/graffittimålaren Banksy. Låter som en intressant vinkling av en dokumentär, men också nödvändig då Banksy inte vill visa sig offentligt. Frågan är ju som sagt ifall Banksey kokat ihop allt själv. Ett nytt intressant kapitel för dokumentärfilmsanalytikerna (och satan vad pretentiös jag låter nu).  

Han snackar också om electrogruppen Salem (måste kollas upp!) och rysaren Splinter (2008). På tal om satan alltså.

Bra tips allt som allt och han sålde mig på Splinter, som jag tidigare har ignorerat i tron om att det bara var en skräckfilm i mängden – vilket det kanske i och för sig är, men det återstår för mig att se med egna ögon.

Se allt detta här!

2 thoughts on “Fredrik Strage om Banksy och halloween-tips”

  1. Ligger du och morgonslappar framför Nyhetsmorgon dag in och dag ut eller? 😛
    Splinter har jag haft en halvt öga på någon gång, men det lilla jag såg var ingen höjdare. Men kanske får se hela innan jag yttrar mig mer än så.

Kommentera

