Worried shoes

I natt hade jag svårt och sova, så jag började lyssna på Karen O and The Kids:s musik från den märkligt mysiga filmen Where The Wild Things Are. Snacka om skön filmmusik som berör! För mig är det antagligen den bästa songlist till en film sedan Eddie Vedders från Into The Wild (2007) och Quentin Tarantinos mixtape från Death Proof, samma år – kanske till och med sedan Lost In Translation (2003). ”Worried Shoes” är perfekt musik att somna till.

Måste nästan ta och göra ett inlägg om bra filmmusik och bra ”songlists” i film. En film med riktigt bra musik som synkar med filmen gör ju oftast nästan allt – man har så otroligt mycket att vinna på bra musikval i film…

2 thoughts on “Worried shoes”

  1. Kul att du skriver om den här filmmusiken som en skönt-att-somna-till-musik, den funkar nämligen precis så även för míg. Jag har lyssnat på den såååå många gånger när tankarna snurrar och det funkar varenda gång. Jag blir lugn, mosig och får myskänsla i hela magen. Och somnar. 🙂

Kommentera

